nytt år - nya tag

God middag, eller för er blir det godnatt. Hanna här med lite ny och fräsch uppdatering.

Nyårsafton i Sydney spenderades till en början på jobbet. Temat var "party under the stars" (och det var vi som skulle vara de såkallade stjärnorna). Jag och Frida klädde givetvis ut oss till den feminina hälften av ABBA, svenskikonerna. Vi hade tur på jobbet och fick sluta först av alla! Det innebar att vi hann med en förfest hemma hos Felicia och Elin tillsammans med Camilla, Gabbi och Björnör. Tolvslaget spenderade vi nere i hamnen och sedan gick vi tillbaka till jobbet där vi firade att det var 2011 med Signe, Erika, Johan, Petra, kollegorna och Camilla och co.

Den första onsdagen på det nya året fick vi finbesök av ingen mindre än ISABEL!! :D Jag och Signe tog tåget till flygplatsen och mötte upp henne. Vilken känsla det var när man fick syn på en rosa tröja i folkströmmen. Härligt återseende. Vi spenderade första kvällen med att visa henne runt på hennes hostel (wake up), och sedan gick vi ner till hamnen en sväng.

De senaste dagarna har vi kommit igång med turistandet på allvar. Vi har varit runt i city, i Manly, på Tarronga Zoo (där vi såg kängrus, krokodiler, koalor och annat australiensiskt djurliv) och igår tog vi oss ut i Kings Cross.

Sedan sist har vi även hunnit med att träffa lite annat lerums folk, Andersson och co. Vi har suttit i deras lägenhet i Bondi och njutit av lite svensk humor och trevligt sällskap. Gossarna åker härifrån idag!

Idag ska vi leta upp Greyhounds kontor och kolla upp lite mer hur deras bussresor är organiserade. Avresan börjar närma sig med stormsteg. Innan februari är över kommer vi garanterat vara härifrån och det ska bli så jäkla kul!!