Vinprovning och personalfest

Okej, dags att damma av tangenterna igen. Hanna här!
Jag får köra en snabbgenomgång om allt som hänt sedan sist eftersom minnet rör ihop allt lite.

Newcastle/Hunter Valley

Dag 1 - Lördag
Vår weekend till surfparadiset Newcastle var helt underbar! Så skönt att komma bort lite från storstadspulsen. Hostelet var hur mysigt och lugnt som helst - precis vad vi ville ha. Första dagen spenderade vi på stranden där jag och Isabel blev som barn på nytt i vågorna. Vid ett antal tillfällen spolades bikinin ner till fotknölarna av mastodontvågorna haha. På kvällen åt vi middag på en mysig pub.

Dag 2 - Söndag
Vi började dagen med att ta bussen ut till ett reservat cirka 20 minuter bort. I reservatet hade de en liten wildlife park med kängurus och emuer, koalor och fåglar. Värmen tog rätt hårt på oss så vi kan väl inte påstå att utflykten hör till det roligaste vi gjorde under helgen, men men.. Väl tillbaka vid hostelet kom Frida och anslöt. Hon jobbade lördagen så hon fick komma lite senare än oss andra. Vi åt lunch och spenderade resten av dagen på stranden.

På kvällen gick vi ner till hamnen för att äta middag. Snacka om att vi blev förvånade när hela bryggan var fullsmockad med folk och musiken dunkade på. Vi hade tänkt oss att denna lilla stad skulle vara rätt död en söndagkväll men oj vad fel vi hade. De hade ungefär som våra Sticky torsdagar fast på söndagarna. Vi åt därför middag på stället intill och anslöt sedan festligheterna.

Dag 3 - Måndag
Klockan ställdes tidigt och en guidad tur i vindistriktet Hunter Valley stod på schemat. Vår guide som körde runt oss i en minibuss var helt underbar. Hunter Valley var hur vackert som helst med grönklädda berg och vinodlingar åt alla håll och kanter. Vi stannade till på 4 olika vingårdar och fick smaka på cirka tio viner på varje ställe. Vi kan efter denna dag konstatera att vi inte är överförtjusta i vin... Röda viner går bort. Viner med stark ek/rökig karaktär - nej tack. Det vi hade lättast att få ner var de mousserande och dessertvinerna.. Med andra ord stod det stämplat i pannan på oss; fem svenska unga tjejer försöker platsa i vuxenvärlden men lyckas inte alltför bra. De som höll i vinprovningarna fick sig i alla fall ett gott skratt när somliga (Frida, host host) inte kunde maskera hur äckligt hon tyckte allt smakade och därför grimaserade rätt så friskt haha.

Under turen provade vi även ost (HIMMELRIKET) och fudge. Inte nog med det, vi fick även se ett 30tal vilda kängurus hoppa över en äng när vi försökte fota vad vi trodde var cirka 5 stycken i en liten dunge.

Här "hemma" i Sydney har allt varit sig likt. Vi har varit ute och ätit i hamnen en del. Sagt hejdå på återseende till Isabel och Angelica som åkt upp till Cairns och haft en galen personalfest.

Min och fridas personalfest ägde rum en stekande het måndag. Vi ställde klockan tidigt och gick för att fixa vår utklädnad. Temat var Cancun Spring Break (mexico), så vi laddade med marackas och sombrero. Vi begav oss sedan till Claire vår kollega och gjorde oss iordning det sista, och åkte sedan i gemensam trupp ner till Bondi Beach. Där hade vi vår personalfest med kollgeorna från Bungalow 8 och 14 andra restauranger/barer inom samma kedja. På ett hotelltak med utsikt över stranden lyssnade vi på liveband, åt tacobuffé, badade i poolen och drack gratis alkohol i 6 timmar.

När den officiella festen var över vid 18-tiden på kvällen gick de allra flesta vidare till en klubb lite längre bort och fortsatte festligheterna. Jag och Frida kom hem vid midnatt vilket är tidigt, men då hade vi varit igång i tolv timmar. Det är vid sånna här tillställningar man inser att man har haft en sjukt rolig tid på jobbet, och att man kommer sakna kollegorna.

Nu har jag bara 4!!! jobbshift kvar innan vi åker vidare.. Bitterljuvt.

Nu - soldäcket :D (lägger upp lite blandade bilder senare)