Sista måltiden

Hej gott folk! Hanna här med uppdatering om vår sista heldag i Sydney.

I förmiddags gick jag och Frida på jakt efter lite nödvändigheter till resan och jag kom hem med en ryggsäck. Ett riktigt kap från marknaden nedanför. Dessutom har vi tvättat klart också, så det blir ett projekt mindre för morgondagen. När Signe kom hem från jobbet gick vi till en asiatisk restaurang i närheten tillsammans med Stan och Al, våra housemates. Det var verkligen hur trevligt som helst, och vi skrattade ikapp, snörvlade p.g.a kryddningen och njöt av god mat. Söta som de är, bjöd våra roomies oss på hela kalaset! Ja, det är ett faktum, jag kommer sakna livet i vår lägenhet något enormt!

Nu ska vi försöka fila lite på vår grymma roadtrip-playlist (som redan börjar bli lite lätt sönderspelad..) ;) Ikväll vid åtta ska vi till vårt jobb för att fira med råge. Sista kvällen i Sydney, och vi tänker göra den lååång.

Blev lite pikad av Frida förut när jag tog upp min bok. Jag har fastnat. Brutalt. Om ni har tid för sträckläsning kan jag råda er alla att köpa/låna Hypnotisören - Lars Kepler. Där snackar vi bra bok.

Imorgon blir det alltså städning, packning och flyg. Vi flyger rätt sent så vi är inte framme i Christchurch förrän strax innan midnatt. Puuh, känner att det blir en backpackerrivstart. Husbil, långa dagar, minimalt med sömn, maximalt med sevärdigheter - UNDERDUNDERBART!

Vi hörs antagligen nästa gång i Nya Zeeland

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0