Love at first sight!

Dag 6
Queenstown

Vi tog oss till Skydivebyggnaden vid Lake Wanaka tidigt som attan. Vadret var inte pa var sida sa tyvarr blev det inget hopp och vi drog vidare till Queenstown. VILKEN STAD! Jag och Frida gick en harlig promenad nere i byn med kvallssolen i ansiktet. Staden ligger i en slags klyfta omringad av spetsiga fjall pa ena sidan och granbekladda hojder pa andra sidan. Stadskarnan (som ar valdigt liten liksom staden i sig) ligger intill en sagolikt vacker sjo som har en slags turkos/gron farg.

Pa kvallen kollade vi film i campervanen. Traditionsenligt somnade alla cirka en halvtimma in pa filmen..

Dag 7
Milford Sound

Mitt i ottan gick vi upp och vandrade yrvakna ner till busshallplatsen. Vi tog en guidad busstur pa cirka 2,5 timmar. I borjan var det mulet men lagom till de mest spektakulara vyerna kom solen fram. Bussen hade glastak och man forstod varfor nar man sag alla bergstoppar som forsvann i molntacket. Milford Sound ar ett fjordlandskap med vattenfall som forsar ner lite varstans. Vi tog en farjetur pa dryga tva timmar, hur fint som helst.

Dag 8
Skydive!!!

Forsok nummer tva. Vadret sag inte lovande ut. Vi vantade och vantade.. Nar vi var pa vippen att ge upp sprack det upp och solen kom fram. Detta innebar - HOPP! Gissa om vi var nervosa!! I lackra uniformer och mossor satt vi fastkopplade med varsin erfaren hoppare i ett mikroskopiskt flygplan och forsokte att njuta av utsikten i takt med att hjartslagen okade drastiskt. 15 000 ft. Upp med luckan. Hanger ut ur planet. Och SVOSH. Fritt fall i 60 sekunder med en hastighet pa over 200 km/timman. Sjukaste jag gjort, och jag tror jag talar for alla. Eller nja, Isabel holl sig pa marken sa att hon kunde filma oss. For det var bara darfor va? Eller ;)

Pa kvallen blev det en maltid pa ett indiskt stalle. Mumma.

Dag 9
Ridtur

Pa morgonen tog vi husbilen en timma bort for att vara med pa en guidad ridtur i sagan om ringen-landskap. Vi red pa ett led hela tiden och fick trava langs med en flod som vi fick korsa ett antal ganger. Det var en haftig kansla nar stovlarna nuddade vattnet och man kande att hasten fick kampa mot strommen. Fin dag!

Pa eftermiddagen gick vi ner pa en runda i stan. Vi gick till en restaurang mitt pa restaurangstraket och at gott. Efterat gick vi till ett chokladcafe. En cheesecake och en chokladmoussetarta. No big deal. Eller sa var det det! Jag, Frida och Isabel var i sjunde himlen och tyckte att det var nagot av det basta med hela resan. Jajamen.

Dag 10/11
Christchurch/Sista kvallen!

Hemfard till Christchurch. Vemodigt men ganska skont. Sov sista natten i en gammal campervan som var sviiiiinkall eftersom vi lamnat var egna redan. KLART SLUT!