Början på slutet?


Hejhej bloggisen! Frida här för första gången på länge.

Vet att rubriken låter lite deprimerande men det är lite så det känns just nu faktiskt. Vår tid i Sydney är snart slut och på måndag bär det som bekant av till Nya Zeeland. Slut på bekvämligheter som trådlöst internet, garderob, tvättmaskin osv. Åter till backpackerlivet som vi nog, när jag tänker efter, aldrig riktigt levt. Jag menar en månad på SAMMMA hostel och enda sträckan vi egentligen burit våra ryggsäckar är de 5 minuterna mellan wake up hostel och vår nuvarande lägenhet. Nej vi kan väl inte kalla oss backpackers riktigt än...

Trots att det är bitterljuvt att lämna Sydney är iallafall jag (de andra också) sjukligt taggade på Nya Zeeland! Efter att ha planerat resan i veckan har vi knött in skydiving, forsränning, ridtur (i sagan om ringen landskapen!!) och glaciärvandring under våra 12 dagar i campervanen. Det kommer bli GRYMT, no doubt! Skydiven är fritt fall 60 sekunder innan fallskärmen fälls ut. Tror inte riktigt vi fattat vad vi gett oss in på, hmm...

Idag har jag och sigge till och med varit och inhandlat mindre ryggsäckar till våra utflykter på NZ. Jag+ryggsäck= nej. Jag använder inte ryggsäck, senaste jag hade en i min ägo var när jag gick i trean, då en med nalle puh motiv. Nej jag använder ej ryggsäck men nu är jag så illa tvungen, vill ju inte se ut som en rookie. Så där stod vi i affären framför spegeln och försökte komma fram till vilken ryggsäck som var minst hemsk. Efter några gapskratt och frågande blickar från personal, kom vi iallafall därifrån men varsinn hyfsat normal svart ryggsäck så nu är det en mindre sak att fixa innan avfärd!

Helgen som väntar är ju vår SISTA helg i Sydney. Sjukt. Men den ska maxas på alla sätt och vis, ja, OM DEN SKA! Jag och Hanna gör vårt sista skift på fredaglunch. Efter det ska vi utnyttja vår personalrabatt på Bungalow med några av kollegorna = spendera eftermiddagen ätandes och drickandes på restaurangen. Sedan blir det utgång! På lördag ska vi njuta av staden, kanske promenera ner till operahuset för lite turistbilder (en bristvara under senaste månaderna) och sedan antagligen hem till Sigges workmate för pizza pch förfest innan utgång. Slutligen, på söndag ska vi av avskedslunch med våra kära housemates Stan och Alistair. Tror det blir någon thairestaurang som Stan kände till och på kvällen ska jag och Hanna ha vårt farewell på jobbet, sad times. Då blir det brakutgång med våra workies! Fasen vad vi kommer sakna många på jobbet, jag konstaterar; 4 månader räcker för att man ska fästa sig vid människor. Kommer bli ett sentimentalt farväl. Fast vi kommer ju faktiskt tillbaka hit innan vi flyger hem till Sverige så då blir det  en farvälmiddag med våra bungalowvänner.

Vi har haft en jävligt bra tid här i Sydney men som man säger; all good things come to an end. japp. Men det känns ändå bra att åka vidare, är övertygad om att vår resa kommer bli awesome! Ska bli roligt att börja träffa nytt folk igen, har ju onekligen blivit en hel del utgångar med jobbkamraterna och våra svennevänner här nere på sistone så det är antagligen hög tid att resa vidare. Bloggen ska uppdateras så fort tillfälle ges, vi lovar, eller ja, jag och Hanna lovar. Men för alla som vill veta så var det faktiskt, hör och häpna, signe som skrev för inlägget, som var hela tre ord långt!!! woooaahh. haha. Vad ska man säga? Stan uttryckte det bra härom veckan ; siggie's hopeless!

Ha det bra i Sviiiiden! /Frida (bilder kommer snart!)

Kommentarer
Postat av: Cissi

FAN VA GRYMMA SAKER NI SKA GÖRA I NYA ZEELAND!! Grymt,grymt,grymt!

2011-02-09 @ 14:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0