Seize the day..

..ja, det är vad vi försöker göra, dock inte gått super idag. En sväng till coles är vad vi (jag och Hanna) hunnit med. Men välbehövlig sömn har tagits igen.

Nu är klockan snart 16 här. Jag och Hanna lagar mat, Hanna gör någon avancerad grönsak/korv/bön/tomatgryta, jag stekte en korv och kokade pasta. Det är så det brukar vara.. MEN har investerat i ketchup nu så är nöjd. Sigge sover, hon slutade precis jobbet. Hennes jobbdag är slut medan min  och Hannas börjar kl 18. Lite annorlunda dygnsrytm har vi kan man säga. Vi trivs iallafall med att jobba kvällar, börjar aldrig tidigare än 12 och slutar senast typ 23.

I torsdags var vårt jobb en cirkus, bokstavligt talat. Hela restaurangen var omgjord och de hade hyrt in dvärgar, cirkusartister, fanns t.o.m. en tjej med tvättbräda(!), popcornmaskiner osv. så ja, det var ALL IN! Hela staffen var utklädda, Hanna blev leopard och jag (Frida) lindansös. Sjukt kul var det och STÖRT mycket folk. Dörrarna öppnades 18.30 och då var det kö runt hela restaurangen! En av våra chefer insisterade även på ansiktsmålningar, så blåa trianglar runt ögonen blev det för min del, extremt läckert... Jag och Hanna bar ut mat hela kvällen och folk var som gamar. Kan ju tillägga att det även var free access till alkohol under 3 timmar, vilket märktes.. haha. När vi slutade blev det någar drinkar på bungalow med kollegorna (tummen upp för staffpriser) och stötte även ihop med en av våra svenska homies, Mathias. Värd dag på jobbet, minst sagt. We <3 vårt jobb. Sjukt skön arbetsmiljö och goa kollegor.

Igår var det också jobb för alla. Sigge jobbade frukost och jag och Hanna slutade vid 19. Blev ingen utgång för vi var alldeles för trötta efter onsdas/torsdags kvällarna. Istället kom en svensk tjej hit en stund, hon jobbar som au pair här och Sigge har lärt känna henne genom sitt jobb. Trevligt, trevligt!

För övrigt så har vi skönaste hyresvärden ever. Stan the man kallar vi honom. Så söt är han!

Tänkte att ni ska få se lite bilder på vår lägenhet, och nej, vi orkade inte städa innan korten togs..


Min och Sigges säng

Hannas säng


En av garderoberna


Vårt badrum







Vardagsrummet






Köket




Balkongen

Såå, that's it!

/ Frida

Kommentarer
Postat av: Frida- i Australien

ruggit fint nu har det! haha, gillar colesdasspappret ;P

2010-10-17 @ 10:12:38
URL: http://fridaamanda.webblogg.se/
Postat av: anna

Gud vad det ser mysigt ut, sötnosar! Ser ut som att man kan trivas där! <3

2010-10-17 @ 12:52:29
URL: http://annamarlene.blogg.se/
Postat av: Felicia

fasen va nice! Ser helt toppen ut!

2010-10-17 @ 14:19:02
URL: http://glasflisan.blogg.se/
Postat av: julia

fan va fint det ser ut! riktigt nice!

2010-10-27 @ 19:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0