Enbarnspolitik & allsång - taxidebuten lyckad!

Eftersom Signes inlägg lyser med sin frånvaro får jag (Hanna) ta över rodret på kajutan, skepp och hoj!

Vi får nog ta oss tillbaka exakt en vecka, till förra söndagen, och börja inlägget där. Söndagen spenderades på Bondi tillsammans med Moa och Frida (sigge jobbade). När man breder ut handduken på den smockfulla stranden för att inse att man lagt sig två meter ifrån skotten från Wake Up börjar man undra hur liten världen är på en skala.. Vet inte om ni minns denne man, men vi har lyckats gå in i honom konstant under hela resan. Nästan så att det börjar bli lite antiklimax när man stöter ihop med honom. Anyhow, jag och Moa embracade vågorna och det blev mitt första dopp i Australien. Frida, aka badkrukan, har sitt premiärdopp kvar.

På kvällen på söndagen mötte vi upp Erika, Petra, Mattias och Josh (vår kollega) och Sam (hans vän) på Three Wise Monkeys. När utgångstimman var slagen drog vi vidare till Kings Cross, även detta en premiär för oss. Sugar Mill var ett riktigt bra ställe. Tummen upp!

Resten av veckan har mestadels bestått av jobb, och lite annat smått och gott som Frida redan skrivit om. Först i fredags gjorde vi stan farlig igen. Jag och Frida jobbade tills sena timman, och sedan var det bara att svida om och ta en taxi till Kings Cross, Sugar Mill även denna gång. I taxin hamnade vi med en härlig chaffis som pratade om kinas enbarnspolitik med mig.. När Frida började sjunga med i "alla får ligga" var chauffören inte sen att hänga på, lyckligt ovetande om vad texten handlade om. Signe höll ihop med Erika och Petra på annat håll. Lyckad kväll :)

Igår träffade vi Camilla, vår kära INT-syster. Jag hann inte träffa henne länge för jag jobbade. Resten av gänget begav sig till Maze, Erikas och Petras hostel för lite förfest. Efter jobbet mötte jag dem på Maloneys. En bar som kanske kan beskrivas som bra om man fått i sig litervis med alkohol innan. Ingen av oss nådde upp till den nivån eller ens i närheten vilket gjorde att vi begav oss hem relativt tidigt. Höjdpunkten på hela kvällen var att vi träffade Stéfan! Vår fransman från Wake Up. Han är ett sånt original, så jag var lycklig när jag lyckades få en bild av honom, som ett minne.

Förövrigt gjordes mattan i lägeheten ren igår, och brandalarmet testades i byggnaden = störd sömn. Stan skrek i falsett som bara han kan och gastade om hur trött han var och att han fortfarande var full. (observera att klockan var 11 på förmiddagen, och han kom hem från krogen 9 på morgonen). Skönaste roomiesen någonsin haha!

Nu ska jag och Frida ge oss ut på en shoppingrunda. Mina kläder faller ihop så det kan verkligen behövas.

/ Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0