"All you can eat - mussels"

Drömde om tallrikar häromnatten. Försökte komma på olika strategier för hur jag skulle bära upp två blytunga musseltallrikar en hel kväll. Japp, det var lite jobbångest. Anledningen var att jag (Hanna) och Frida skulle jobba under musselbuffén på Bungalow 8. Löjligt nervösa gick vi dit, och det visade sig som alltid vara mindre skrämmande än i mardrömmen. Tallrikarna är tunga, men bara när man bär dem på rookie-vis. När de visat oss hur det ska gå till var det löjligt enkelt. Pjuh.

Innan jobbet igår träffade vi Camilla. Hon fick en liten tur i lägenheten och sedan blev det lite shopping. Shopping för oss innebär mest inhandling av nödvändig mat.. Vi har inte riktigt kommit in i slösarsvängen ännu.

Idag blir det dock lite utgifter. Mina svarta jeans dög inte som arbetsbyxor. Man måste ha svarta leggins eller ett par "proper black pants". Kul. Inte alls bitter över mitt onödiga köp av ett par obekväma svarta jeans. Nej nej, inte alls. Dessutom är det ett MEGA event på restaurangen på torsdag. 2000 gäster väntas. Förstår inte hur det ska gå ihop. Temat för kvällen är cirkus, så de anställda förväntas vara utklädda till dvärjar, jonglörer, djur etc. Sjukt kul att få vara med under en så stor händelse, men frågan kvarstår - vad fasen ska jag klä ut mig till!?

Just nu jobbar Signe. Hon började 6:00 och var alltså uppe vid 4 tiden i morse (i natt..). Hon borde vara klar på jobbet snart. I lagom tid till att vi har ätit frukost, duschat, tvättat och ja, det var nog allt. Sovmorgon <3

Ikväll blir det invigning av poolen för min del. Träningsabstinens. Sedan återvänder vi troligtvis till Side Bar för att hålla onsdagstraditionen vid liv. Frida jobbar ikväll så hon får möta upp där.

Vad händer hemma nu? Jag är nyfiken! Mata på med kommentarer om allt skvaller ni kan vaska fram ;)

/ Den (Hanna)


Kommentarer
Postat av: Felica

Kan meddela att jag också drömmer om tallrikar med jämna mellanrum, är så lat att jag aldrig orkar gå två gånger och duka av bord, så nu försöker jag alltid komma på nya sätt att stapla, rekordet är 8 tunga jävla tallrikar, men fler ska på! Man lär sig fort :)



Skvaller har jag gott om, men det får ni veta mer om när jag landar Down Under, juicy gossip!



Hoppas ni har det bäst, puss på er alla!

2010-10-13 @ 21:21:00
URL: http://glasflisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0