Lööördag


Hejsan allihop :)
'
Kan ju börja med att meddela att det är fortfarande INTE Sigge som skriver, men det trodde väl ingen heller..? 
 
Nu är det Frida här, den enda av oss som för tillfället är ledig, jajamensan! Och OM jag var lycklig över detta faktum, har retat Hanna heeela morgonen för att det var hennes tur att ha dubbelpass i 30 gradig värme idag. Men skrattar bäst som skrattar sist, kollar mobilen en halvtimma innan Hanna börjar för att se att Sarah (vår chef) har sms:at mig; "Hey sweetie, did I confirm a shift with u today or just on sunday?" Fääääään tänkte jag. Har jobbat tisdag, onsdag, torsdag, fredag och ska jobba imorgon. MEN som den suckern man är så svarade jag att jag kan jobba ikväll, så mycket ledighet blev det för mig! Jaja, go lön lär det bli iallafall.

Har ändå hela dagen fram tills dess att göra något på, fast men tanke på att jag brände mig rätt brutalt i onsdags ska jag nog hålla mig inne.. Även fast det är awesome med en sommar till istället för slask och snö, har jag insett att jag med mina albinopigment (tack pappa) är menad att bo i kalla Sverige. Nä, det blir på med solskyddsfaktor 50 nästa gång jag går ut.

Imorgon har vårt jobb en annual cricket tournament. Med tanke på samtliga andra personalgrejer vi har varit på  så lär ju detta också vara en aning spårat, och med tanke på min och Hannas fallenhet för cricket (vet inte ens vad det är) så lär ju vi vara, om möjligt, ännu sämre på det än vad vi var på laserdome, så det här blir spännande..

Som Hanna skrev i tidigare inlägg så drivs det rätt friskt med vår brytning. Jag säger bara; Cambridge Advanced English my ass. Kan ju inte ens säga "yes" utan att någon av våra kära work mates härmar det med svensk brytning. JAAAAAAAA. SVIIIIIDEN JAA. Äsch vi börjar vänja oss nu. Kul att de kan få sig ett gott skratt iallafall, elleer?  Men rekord var nog i onsdags ändå. Jag ska duka av ett bord och säger endast TVÅ fraser;

Jag: Are you finished? Everything taste alright?
Han: Yes it was lovely, are you swedish?
Jag: Yes I am, how did you know?
Han: I can tell by your accent

AHA. Kul tänkte jag. Så mycket brytning kan jag ju bara inte ha. Jag väljer att ignorera det.

Annars så är jag som sagt själv hemma nu, eller ja, Stan är hemma från Thailand så har lite sällskap ändå. Han skrek precis "YOU BITCH" till salamandern som försökte äta upp snigeln i akvariet. Kan ju ha varit ett tecken på att den är en aning hungrig efter att inte ha fått mat på 1,5 vecka... Men vad vet jag? När jag kom hem i onsdags stod engelsmannen och hans kompis och trodde den var död eftersom den inte rörde sig. Vi matade den till slut med 2 döda syrsor, bättre än inget tänkte vi.

Fortsätter lite med Hannas musiklista från vårt jobb, den här låten spelas MINST 10 ggr varje kväll.

Stealers Wheel - Stuck in the middle with You

Hoppas alla har det bra hemma i kalla Sverige!
/Frida

Kommentarer
Postat av: angelica

åh vad jag saknar dig, albinofrida ;) <3

2010-11-13 @ 17:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0