Svenskinvasion

Glöm allt vi skrev i början om att britterna regerar här i Sydney, nu är tiden kommen - skandinaverna tar över jorden! Jag (Hanna) befinner mig just nu på balkongen för att avnjuta solen, som faktiskt har varit ganska sällsynt på senaste tiden. Signes uppdateringsnivå är i botten så jag får väl ta tag i saken istället.

Som sagt, svenskar svenskar svenskar. Börjar nästan bli obehagligt mycket svenskar i denna stad nu. Det lustiga är att man har minst en gemensam vän med alla. Världen är onekligen liten när man stöter på ett par svenska killar på krogen som visar sig ha träffat både Camilla och Gabbi, och som golfar tillsammans med Victoria Enhager (min forna lagmedlem i innebandyn), och som delar lägenhet med en svensk tjej som provjobbade på mitt och fridas jobb.. Japp, världen är inte bara liten, den är minimal och tycks krympa för varje dag.

I fredags hade jag och Signe besök av Chris på kvällen. Britten från 601 på Wake Up. Vi lagade till en go currygryta och tog igen förlorad tid. Det var ett tag sedan vi sågs. Har ni fått se honom ännu förresten? Nja, jag lägger upp en bild från i fredags för att vara på den säkra sidan.

I söndags jobbade både Signe och Frida, och jag begav mig ut på äventyr. Helt ensam lyckades jag ta mig till North Sydney, till en liten by vid namn Hornsby. Resan tog cirka 40 minuter, men det tog desto längre tid att hitta rätt färdmedel kan jag lova. Gick först till en station. "Tyvärr, du måste gå till nästa station och ta en buss därifrån". Jag lyder och går vidare. Köper en bussbiljett och frågar efter bussen. Cirka 10 personer senare får jag reda på att det inte går bussar dit jag ska, jag måste ta tåget. Går och lämnar tillbaka bussbiljetten (som förövrigt var till helt fel ställe för asiaten hade hört fel). Frågar efter tåget, och får höra att det är ombyggnader just nu så jag måste ta mig till en annan station. MEN till slut kom en vänlig själ fram och berättade att det faktiskt går ersättningsbussar. Vilken kamp.. Kom i alla fall fram till slut.

I North Sydney mötte jag upp med en kollega och så körde han oss till en av stränderna. Jag trodde att Bondi var det bästa man kunde hitta, men nej nej. Stranden vi åkte till var tusen gånger mäktigare med klippor som reste sig bakom. Ett stort plus var också att det endast var tre personer där och badade om man jämför det med Bondi där det är svårt att hitta en ren plätt att lägga handuken på.

Igår var jag och Signe hemma hos vår danska vän Ida och lagade mat. Efter ett tag gick vi vidare till några svenskar som skulle ha inflyttningsfest. Vi tog med oss dessa till Side Bar och lyssnade på livebandet likt många gånger förr.

Idag jobbar de andra och jag har åkt på en förkylning till. Fick bara vara frisk i max en vecka.. Tackar jag för. Jag tänkte läsa lite och ta en promenad så småningom. 


Josh vid Nothern Beaches



Chris vid spisen

Northern Beaches

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Isabel

Gud vad underbart liv ni verkar ha! Hanna - lova att ta med mig till alla dessa underbara stränder. Jag längtar så efter er ! Må gott, pussss<3

2010-11-11 @ 22:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0