Saltpeeling

Kan efter en dag på Bondi Beach konstatera att jag inte behöver investera i någon peeling. Saltet och sanden lyckas leta sig in i alla vrår. Hanna här förresten. Jag och Frida har varit på stranden tillsammans med Petra, Erika, Mattias och ett par andra svenska grabbar. Vattnet var fortfarande kallt, men det var skönt i värmen. Fast vattentemperaturen är inget Frida kan kommentera med tanke på att badkrukan ännu inte tagit sig i plurret.. ;)

Jag har för övrigt gått tillbaka till wake up kosten - nudlar med tonfisk, morot och broccoli. Ska försöka att snåla lite på utgiftsfronten ett tag. Jobbkamraterna har dåligt inflytande på oss, taxi och alkohol är nog deras största pengabov, och vi har smittats lite.

Nu ska jag och Frida bege oss till musselkvällen på jobbet. Inte alltför exalterad. Signe har jobbat idag, men nu ska hon äta pizza med Moa, Petra och någon annan tjej som jag inte uppfattade namnet på. :)

Imorgon är alla lediga på dagen så då blir det mission tourist!  Vi får se varthän det bär av, men Tarronga Zoo känns som ett lockande alternativ.  Lite kängrus och annat spännande är aldrig fel.

Vår nya aktivitet vid extrem övertrötthet är förövrigt att sjunga med till 500 miles med The Proclaimers. Brukar bli toner i alla falska klanger som existerar. Mycket lättroade tjejer.

På återseende amigos
"..and the world's your oyster"

//Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0