Nu har det hänt..

...jaa, nu har det faktiskt hänt. Det vi alla fasat för, ett av våra husdjur har DÖTT. VÅR FISK ÄR DÖD. Ohyes, sad times är det. För några dagar sedan försökte ju salamandern, som nämnt tidigare, äta upp snigeln i akvariet. Då tog Stan fram sina chopsticks och flyttade snigeln till fiskens hem istället, glasvasen. Det visade sig inte vara en så god idé, imorse hittade Moa fisken livlös i akvariet. Japp, en sorglig syn var det. Så med andra ord är vi nere på 2 husdjur, salamandern och snigeln, får se vem som överlever längst, fortsättning följer...

Idag har jag (Frida) jobbat dubbelpass= total utmattning. Känner mig helt mör i kroppen så har placerat mig i soffan framför How I Met Your Mother och där tänker jag stanna ett tag. Åtminstone tills jag måste släppa in Hanna, som snart kommer hem från jobbet. Hon har jobbat kväll idag och Sigge har som vanligt jobbat förmiddag. Hon har gått och lagt sig, börjar 6.30 imorgon. Behöver jag säga att jag INTE är avundsjuk..?

Igår var en toppendag! Jag och Hanna var båda lediga så vi shoppade lite på förmiddagen. En tröja och ett par jeansshorts blev det för mig, japp, vi köper sommarkläder nu. Inga dunjackor här inte! Sedan tog vi oss till Felicias och Elins hostel, de kom hit igårmorse och OM det var roligt att träffa dem. Det blev glädjetjut och kramkalas, WE LIKE! Vi introducerade de sedan för mataffären Coles, och varje backpackers lifesaver, Coles smartbuy. Budgetmärke nr 1. Igår ägde även ett av våra mest seriösa matlagningsförsök rum. Vi hade lovat Stan att laga svensk mat så köttbullar och potatis blev det! resultatet blev faktiskt över förväntan (kanske berodde på att Sigge endast bidrog med att bära tallrikarna till bordet och höll sig borta från spisen). Det var åtminstone var Stan trodde, "Siggie always burns things". Haha. Brödrosten, riskastruller, you name it.. Lyckad middag vart det iallafall, Moa, Felicia, Elin, Stan och vi tre var det till slut avnjöt vår superba måltid. 

Det märsks att sommaren är på ingång nu. Det är jättemycket folk på restaurangen och värmen är allt annat än svensk. Solen steker verkligen när den är framme, jag ska inte klaga men det är liiite jobbigt att servera i den värmen. Hade ju hellre velat spendera vissa dagar på stranden. Men vad gör man inte? Vi jobbar mer och mer skift för varje vecka som går och lönen växer ikapp med det! Vi får lön varje torsdag så idag blir vi rikaaa.

Annars så kämpar killarna på jobbet på med svenskan. Vissa lär sig trevliga saker som typ "Du är vacker", andra lär sig inte lika trevliga saker... Mest random är ändå managern på the loft (cocktailbaren ovanför Bungalow, de två ställena hänger ihop), han kan säga två saker på svenska, vilka han ALLTID slänger ur sig när han går förbi oss. Han kan säga ABBA och sjuttiosju, användbart? njaaaee.

Det har förresten börjat 2 trevliga stockholmskillar på Bungalow nu i veckan. De jobbar inte som waiters utan som glassies (fixar med glas osånt..) men det är skönt att kunna snacka lite svenska då och då!

Det var nog allt för nu. Sängen väntar, dubbelpass för både mig och Hanna imorgon!
Ha det bra!

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0