Laser Dome

Igår begav Jag (Hanna), Frida, Signe och Erika oss till Newtown. Det är en stadsdel några minuters bussfärd från stadskärnan. Mycket grafitti och alternativt folk. Vi köpte med oss thaimat och satte oss i en mysig park. Smakade dessutom på sötpotatis-pommes. De var verkligen goda! Toppbetyg. En blanding av sött och salt som Skansenpubliken skulle uttryckt det.

På kvällen begav sig jag och Frida bort till jobbet där vi mötte upp med kollegorna. Laser Dome stod på schemat. Vi behöver inte nämna vilka placeringar vi fick.. Vikingablodet hjälpte inte alls, hade haft mer nytta av ett trimmat mörkerseende haha. Efteråt gick vi till Cargo Bar en sväng (en av alla venues i Bungalow-kedjan) och drog sedan vidare till Kit & Kaboodle, standardstället för jobbutgångar. Det var en himla lyckad kväll. Dock ska vi satsa på att hålla oss undan utelivet ett tag framöver. Australiensarna har dåligt inflytande på oss. De dricker som hästar!

När vi kom hem i natt var det tomt i rummet, men det dröjde inte länge innan Signe kom hem från Side Bar. Hon får skriva mer om sin kväll när hon kommer hem från jobbet.

Idag jobbar som sagt Signe, och Frida ska snart dra iväg på sitt dubbelpass. Jag börjar inte förrän 18:00 så jag ska ta det lungt, tvätta lite, läsa min bok och ta en simtur nere i poolen. Behöver komma igång med träningen nu när förkylningen äntligen har försvunnit! Halleluja!!

/Hanna Montana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0