Lammkött

Häromveckan fick jag (Hanna), Petra, Signe och Frida avnjuta lite lammkött. Ätbart sådant alltså, få inte för er något annat. Så himla mysigt att sitta och äta tillsammans nere i hamnen när solen gassade. Efter middagen tog vi en fika på George Street som ett trevligt avslut på kvällen.

"Helgen", som bestod av en dag (söndagen) för min del, var extremt lugn. Det regnade hela dagen så det blev mest en massa läsning och en powerwalk i ösregnet med Signe. Igår började min arbetsvecka igen. Jobbmöte på morgonen följt av jobb. Fick även i mig en steak på min rast och det var himmelskt gott. Vi är inte bortskämda med att äta kött direkt..

Efter jobbet bjöd vi hem Petra, Erika och Chris på lite middag. Pasta Bolognese. Jag åt upp min pepparkaksdeg istället.. Men det behöver vi ju inte tala högt om. Nu är i alla fall sötförrådet borta och inget nytt skall inhandlas så nu jäklar!! Härligt att höra lite riktig engelska igår när vi pratade med Chris. Australiensarna är verkligen betydligt svårare att förstå än engelsmännen.

När alla var mätta och belåtna stod utgång på schemat. Vi gick till Scubar som hade längsta kön. Eller lång var den väl egentligen inte, men extremt långsam eftersom stället bara rymmer 200 pers. Efter att ha köat i ett bra tag möter vi en kollega som undrar vad tusan vi står i kö för. Scubar tillhör samma företagskedja som Bungalow 8 så vi fick gå före kön efter att ha pratat med en av vakterna. Skulle gjort det direkt istället men men..

Utgången kan sammanfattas med klaustrofobiskt dansande. Så jäkla mycket folk.

Idag jobbar båda tjejerna, men jag börjar inte förrän klockan sex. Har kollat på Ensam Mamma Söker, måndagstraditionen. Har även tvättat och mycket mer än så har jag nog inte tänkt att uträtta idag.

Världen är liten exempel:
Emily, svensk tjej, går på trial på vårt jobb men tackar nej.
Emily är kompis med en tjej som Signe träffar via en tjej på hennes jobb.
Emily bor ihop med några svenska killar vi träffade på krogen och gick på inflyttningsfest hos.
Emily står givetvis i fiket på svenska kyrkan och serverar oss våra mackor.
Emily möter oss samma kväll ni vi går hem från jobbet, och hon ska ut i hamnen.

/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0