korvstoppning

Hej gott folk!

Hanna här. (INTE Signe seg, snurrig, sorglig..det finns mycket på S hahaha) Just nu ligger jag och töserna i sängen och knör på ren göteborska. Signe har spenderat sin dag sovandes och på en löprunda medan jag har jobbat. Hela två timmar behövde jag jobba innan vi hade job training.. Det är i princip ett möte där en manager sitter och proppar i oss massa torr information. Obetalt. Let me refrase it. Inte ett jäkla öre!!! Så det är ingen favorit direkt, men händer å andra sidan ytterst sällan.

Nu skulle vi kolla på Ensam Mamma Söker, men till min enorma besvikelse är internetuppkopplingen sämre än sämst så det blev inget med det.

För att öka på bitterhetsfaktorn i detta inlägg ska jag kanske ta och skriva lite om gårdagen. Jag och Frida skulle jobba lunch men jag blev tillfrågad att jobba några timmar extra, till halv åtta. Klockan gick. Och gick. Och gick..... Halv tolv blev det istället. Jag stod och polerade bestick som vägrade ta slut tills jag fick lust att skapa lite rubriker genom att inleda ett litet gaffelkrig på restaurangen. Haha jag var bitter till tusen. Det berodde mest på att jag och Frida skulle gå ut med jobbet, men det gjorde vi ändå efteråt så det var lugnt. Dessutom tjänar man fint på söndagarna så jag ska inte klaga.

Jag har dessutom lyckats skaffa ett par svenska stammisar till restaurangen. Det är två skåningar som bor större delen av året i Thailand. De föll för Bungalows musslor, så jag frestade dem med "all you can eat mussels"-tisdagarna.

I söndags när jag jobbade kom en av gästerna fram till mig när jag stod med besticken och gav mig en 10-dollarsedel rätt i handen. Charmig gubbe! Synd bara att vi måste lägga all dricks i en gemensam skål, så de pengarna får jag nog bara se en bråkdel av. Attans.

På onsdag ska jag, Frida och Siggie laga köttbullar till Stan, vår asiatiske rumskompis. Det ska bli intressant att se hur vi ska lyckas med den måltiden. Kan ju tillägga att Signe har bränt ris i en kastrull.. det går inte bort. Kan behöva skärpa till sig om vi ska lyckas med vårt svenska meal ;) Hahaha!!

/Hanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0