Hard work work

Fick lite panik när jag insåg att det faktiskt var min tur att blogga nu (Hanna). Ska sammanfatta vår helg lite för er. Om man nu kan kalla det för helg, har trots allt jobbat dubbelpass både fredag och lördag. Hursomhelst har både jag och Frida kännt oss smått döende under hela veckoslutet. Nästäppa samtidigt som snoret rinner, i kombination med extrem halsont och hosta kan få vem som helst att titta upp mot skyn och fråga varför just jag? Men det finns sämre ställen att vara förkyld på antar jag.

På jobbet frågade en kvinna från Skottland mig varför jag åkt bort från alla snygga skandinaviska män. Hon tyckte alltså att jag gjort ett nerköp när jag åkte hit. Hon skulle bara veta hur fel hon har.. ;)

Efter jobbet i lördags gick jag och Frida ut med jobbet. Eller ut och ut. Vi satt med kollegorna på jobbet, och sedan tog vi oss till Cargo Bar, i samma  företagskedja, cirka hundra meter bort. Roligast den kvällen var när Stan, vår roomie, dök upp på vårt jobb helt dyngrak. Han var speedad till tusen, och hur söt som helst haha.

Igår sov vi länge. Väääldigt länge. Inte Signe dock, hon jobbade. På dagen solade och läste jag på vår uteplats, och på kvällen gick vi till hamnen och åt. Så himla gott med lite grillat lamm som omväxling från vår oinspirerande kost. Vi avslutade kvällen med vår första riktiga fika. Starbucks cheesecake!! Mums. För man kan väl inte påstå att glassen från donken räknas som fika va? ;)

Idag har jag jobbat, medan tjejerna har umgåtts med Petra och Erika. Nu vill Signe ha datorn för hon ska baka.. Lycka till!

Adjöken
/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0