julmarknad & after work


Hejsan allihopa!

Frida här. Just nu ligger jag och Hanna och tar igen oss efter en låååång arbetsvecka! Båda är lediga idag och vi hade lite planer på att åka till Manly men vädret är inte det bästa så vi tänkte om lite och taggar nu för julbak istället, jajamensan! Är ju trots allt första advent idag, hur sjukt det än känns eftersom det är sommar här nu. Det är så himla konstigt att se allt julpyssel överallt när folk vandrar omkring i shorts och flipflops. Igår hade de satt upp x antal gigantiska uppblåsbara tomtar runt om i hamnen. Jag och Hanna kunde bara skratta när vi såg det, så surrealistiskt! Hanna beskrev det ganska bra igår: "Att fira jul nu, känns ungefär som att fira sin födelsedag på fel dag". Japp, det sammanfattar det hela bra.

Men vädret hindrar ej oss från att fira jul Sverigestyle. Igår var jag, Hanna och Moa på svenska kyrkans julmarknad och det blev mölande i svensk mat och svenskt godis. Köttbulle/rödbetssalladmacka, ägg/kaviarsmörgås, lussebullar, chokladbollar you name it, vi åt det! Åh, så gott det vaar. Riktigt värt besök och vi fick även med oss marabouchoklad, ahlgrens billar, zoogodis och pepparkaksdeg hem. Kan ju säga att vårt nyinskaffade lager av svenska godsaker har sinat ganska snabbt... Nä, vi är faktiskt inne i en Sverigeperiod nu. Inte så att vi vill hem, nejnej, men vi har börjat inse att vi inte kommer fira jul hemma och det är ändå lite sorgligt. Inte få klä granen med familjen, provsmaka julskinka kvällen innan julafton, kommer t.o.m. sakna att få höra pappa sjunga ikapp med Jussi Björling till O helga natt och gång på gång försöka övertyga samtliga i familjen om att det finns INGEN som sjunger den låten lika bra som Jussi Björling... Vi gör iallafall ett tappert försök till att få upp julkänslan här på andra sidan Jorden. Jullåtarna avlöser varandra, detta lyssnar vi på nu;

John Lennon/Yoko Ono - Happy x-mas
The Pouges - Fairytale of New york
Triad - Tänd ett ljus
Wham -Last Christmas
Maraiah Carey - All I Want for Christmas
osv.

Denna helgen har varit en lugn helg, har jobbat dubbelpass torsdag, fredag, lördag så inte mycket utrymme till annat. Fast i torsdags blev vi medtvingade på after work på Cargo Bar. (Tänkte på det häromdagen, det har inte gått EN enda dag på jobbet då ingen har frågat om jag ska ut ikväll eller om jag var ute igår, de är knäppa med det där). Cargo ligger också nere i hamnen, typ 100 meter från Bungalow. Otaggad som få, gick jag hem från jobbet, bytte om, beklagade mig över min trötthet och sedan begav jag mig tillbaka till jobbet och mötte upp de andra och Hanna som precis slutat. MEN det blev faktiskt en riktigt rolig kväll! Spontanutgångar är kanske ändå de bästa. Även fast våra arbetskompisar inte har bra inflytande på oss, så är de sjukt sköna! Vi konstaterar återigen att vi inte kunnat önska oss ett bättre jobb här nere. Justeja, pricken över i:et under kvällen var när vi stötte på vår allra högsta manager, babbsan, som jag och Hanna kallar honom, helt dyngrak mitt på dansgolvet. Hahaha. Hade ju inte hänt i Sverige. Efter att han delat ut några rangliga kindpussar, kändes han plötsligt inte som en lika stor auktoritet..

Nästa vecka blir det mycket jobb. Tisdag-söndag för mig och på måndag har vi stort personalmöte så med andra ord kommer jag tillbringa hela nästa vecka på restaurangen, toppen.. Vi skulle egentligen haft Beach day med jobbet på måndag också, fast det ska regna så den blev framflyttad. Det ryktas att vi ska spela någon form av fotboll också, GREAT! tänkte jag och Hanna, ännu en chans för oss att få bevisa våra talanger för diverse sportaktiviteter, hmm..

Här kommer lite bilder från veckan!


Bondi med Erika, Petra & Mathias + andra svennar som inte fastna på bild..




Julmarknad!




Svenskt godis + Ekströms blåbärssoppa


Vet inte om det syns men 8:onde det priset är en bok; Birka - vikingastaden. Frågan är ju om det ens är möjligt att sakna Sverige så mycket att man frivilligt läser en bok om vikingar, tveksamt..

PUSS /Frida


Kommentarer
Postat av: Tim

LUSSEKATTER!

2010-12-01 @ 08:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0