It's alive!! It's aliive!!!

Hej igen. Till de tappra som fortfarande klickar sig in hit i hopp om ett mirakulöst uppvaknande. Gratulerar, det är ingen synvilla - ett nytt inlägg har producerats.

Det är lite svårt att sammanfatta en hel vecka. Speciellt när man har lagt ner dagboksskrivandet.. Men vi kanske ska börja vid julhelgen. Jul ja. Det känns inte riktigt som att det har varit någon sådan i år. Ett mystigt jullöst 2010. På självaste julafton jobbade vi alla tre. Signe på morgonen, jag (Hanna) på dagen och Frida på kvällen. När jag stämplade av begav jag mig direkt till Svenska Kyrkan i Sydney för att möta Signe, Erika, Fredrik, Linus, Sebbe, Petter, Pontus och Jesper. Vi åt jultallrik med lite småplock från ett svenskt julbord. Det blir aldrig som hemma, men gott var det. Gröten tycktes växa i magen och matkoman var ett faktum. Efter maten gick vi in i sjävla kyrkan där vi kollade på kalle ankas jul med ett 50tal svenska entusiaster. Måste erkänna att julkänslan kröp sig fram lite till slut. På kvällen gick jag ut en sväng i The Rocks med Erika och co medan de andra sov sött.

Juldagen innebar början på min 5dagars ledighet. HÄRLIGT! Spenderade den soliga dagen på Bondi Beach med Petra och Frida. (solen har varit ganska sporadisk på senaste..) På kvällen blev det filmmaraton för mig och Frida medan Signe gick på julmiddag hemma hos en kollega.

Söndagen, som kallades Boxing Day, innebar REA. Passade mig bra eftersom min kamera övergav mig. Så det blev en ny kamera. På kvällen samlade vi ihop Petter, Jesper, Erika och Petra för utgång i Kings Cross. Spontant och sjukt kul!

I förrgår invigde vi gymmet! Pinsamt att det tog oss cirka 3 månader.. Better late than never.

Frida idag: Okej, det har exalerat nu. Jag får nog ta en Panodil mot träningvärken.

Igår gick vi till Cargo Bar för 10 dollar steak med Petra och Erika. Sällan vi har ledigt allihopa samma kväll. Till efterrätt blev det pannkakor tills vi kände oss lätt illamående. Vi gick till Pancakes at the Rocks - ett mysigt ställe i hamnen där Petra jobbar.

Idag har vi varit på jakt efter nyårskläder, liksom igår och i förrgår.. Fick tag på en klänning till slut. Förövrig så ska jag och Frida klä ut oss till Agneta och Annefrid i ABBA på nyår för temat är "Party Under The Stars". Kommer bli läckert, det är ett löfte!!

Sådär, det får duga som sammanfattning. Bjuder även på en bildbomb (ganska liten med tanke på att jag inte haft den nya kameran alltför länge).

Kramar från er tillgivne
Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0