Beach Party

Igår var det Beach Party. Tyvärr var vi inte med på festen riktigt på det sätt man hade önskat - vi jobbade. Jag och Frida då alltså. Restaurangen var bokad för julfest och här äger julen rum mitt i sommaren så det är helt naturligt med standtema. Eller!? Haha de hade hängt upp måsar i taket, personaluniformen var jeansshorts och en färgglad t-shirt, alla gästerna blev tilldelade glasögon i neonfärger och lite palmväxter stod placerade här och var. Det var go stämning bland alla gäster i hawaiiskjortor, så det gjorde det lite lättare att bära runt på de blytunga drickbrickorna eller maten som kom ut på en glasbricka fylld med en hel jäkla strand.

När vi slutade jobbet gick vi hem för att byta om och sedan mötte vi upp Signe, Erika, Petra, Chris och några andra av Chris vänner på Side Bar. Chris åker hem över jul så vi hade en liten "på återseende" kväll med livebandet. Han kommer trots allt tillbaka om tre veckor igen. Under kvällen stötte vi även ihop med våra tre stockholmska vänner som återvänt "hem" efter sin resa längs östkusten. Dröjde dock inte länge innan vi tappade bort dem igen med tanke på att baren var fylld till bristningsgränsen.. Behöver jag säga att det rann om mig och tydligen om alla andra också om man ska lita på den fräna svettdoften haha.

Idag har jag en ledig förmiddag, Frida jobbar, Signe sover (allt är som vanligt med andra ord). Signe är ledig idag så hon borde ha tid med ett inlägg (like that's ever gonna happen..).

Igår var jag och Frida på julhumör så vi tog oss ner till asiatshoppen och lyckades mot alla odds hitta allt vi behövde för att sno ihop lite chokladkola. Till tonerna av The Pouges och Carola satte vi igång, och damn vad gott det blev!

Vet inte vad ni tycker men känns det inte lite som att jag är den enda som håller kajutan flytande just nu? Både Frida och Signe behöver nog en anstormning av vresiga kommentarer för att få tummen ur..

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0