A taste of Sweden

Ja så står det på två kassar i vårt rum nu. Jag (Hanna) och Frida har varit på IKEA i veckan tillsammans med Tim som kommit hem från sin resa längs kusten och hans vän och Petra. Vi gick runt på hela övervåningen och njöt av att testa sängar där inte fjädrarna borrar sig in i låren! Lyckades också plocka med oss en jäkla massa IKEApennor. Kan vara bra att ha i förklädet på jobbet. Rundan på övervåningen avslutades i restaurangen där euforin var obeskrivlig! Köttbullar, lax, äpplepaj - ja, vad skulle man välja!? Det slutade med ett mål köttbullar och en daimtårtbit för både mig och Frida. (Äpplekakan hade sålt slut så klart...)

Gott var det, och mätta blev vi. Vi rullade vidare på nedervåningen och luktade på kanelbulleljus. Hela IKEA besöket avslutades givetvis i shopen bredvid korvförsäljningen. I min fina IKEAkasse hamnade en flädersaft, en flaska glögg och en pepparkaksdeg. Frida fick med sig lite smått och gott från godishyllan och en paket knäckebröd. Till vår stora förskräckelse var kalles kaviar slut!!! Detta betyder att vi får fortsätta med fattigmansfrukosten. Ägg och salt..

Ja, vad har vi mer gjort i veckan som varit. Vi har jobbat en himla massa, that's for sure. I Fredags tog vi oss till Operahuset och satte oss vid Opera Bar. Utsikten kunde inte varit finare! Mötte upp med Gabbi, Felicia och Elin som gick vidare på äventyr i staden. Jag stannade kvar med Erika och Dan när Frida och Signe begav sig hem.

I söndags var vi på Ikea på dagen. På kvällen blev vi bjudna på middag av Stan. Vi gick med honom till stadens största Gayklubb och det var minst sagt intressant. Innan vi gick ut hann vi med lite förfest hos Pontus, Petter och Jesper i deras nyinskaffade lya. Tim, hans vän och Petra var också med och alla följde med till klubben. För en gångs skull var det vi tjejer som var tvungna att agera flickvänner åt killarna för att "skydda" dem från killarna på klubben och inte tvärtom.

I måndags åt vi taiwanesisk mat och det var supergott. Idag är jag ledig på dagen så ska troligtvis ut och gå en sväng. De andra jobbar just nu.

Måste bara säga hur sjukt mycket jag och Frida uppskattar våra två svenska "glassies" på jobbet. De har samma sarkastiska humor som vi. Sarkasm är betydligt mer sällsynt här annars kan jag lova.

Joakim: Nej men tjejer jag funderar på att be om förlängt och stanna här till April för jag känner verkligen att jag har hittat rätt. Stannar man lite längre så kanske man kan få en sån där öronsnäcka till slut.

Richard: Man måste bara komma ihåg att alla glas är värdefulla..

Joakim: Nu går jag på en shoppingrunda. (dinglar med korgen de plockar upp glas från borden i)

Priceless när man är trött sådär i sluttampen av ett dubbelpass. Man skrattar sig igenom åtmindstone tre varv i restaurangen under tiden man försöker tränga sig förbi fulla gäster..

Adjöken
/ Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen!


Denna bloggen drivs av oss, Signe, Frida och Hanna. Tre tjejer från Sveriges västra kust som nu gett sig av för att utforska landet down under. På denna blogg kan ni följa oss och våra äventyr. Med varsin ryggsäck bar vi oss av mot Sydney, utan boende och utan jobb. Men allting löser sig, livet är ett äventyr!

Life is a journey, not a destination!


RSS 2.0